Relacje

Subskrybuj
Zajęcia o wartościach - Przyjaźń

Zajęcia o wartościach - Przyjaźń

W trakcie trwania pandemii i izolacji, podczas kwarantanny, wielu z nas przekonało się o tym, jak ważne jest budowanie i podtrzymywanie relacji z innymi ludźmi. Podobnie nasi najmłodsi... Dzieci w wieku przedszkolnym są na etapie odkrywania i dążenia do interakcji, dlatego ważne jest, aby pomóc im odkryć piękno koleżeństwa i przyjaźni. W tym celu 9 czerwca obchodziliśmy "Dzień Przyjaciela".
Starszaki, wspólnie z dziećmi z klasy IV, dla których ten rok szkolny był bardzo trudny ze względu na konieczność edukacji zdalnej i ograniczonych kontaktów z rówieśnikami, uczestniczyły w zajęciach w ramach programu "Przyjazne Przedszkole, Przyjazna Szkoła".
Celem tego spotkania było kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych oraz umiejętności współdziałania w zespole.
Dla najstarszych przedszkolaków, była to także okazja do integracji dzieci z uczniami szkoły podstawowej, w których grono lada chwila zostaną włączeni.

Warto także wspomnieć o innej inicjatywie wychowawczyni kl. IV - Pani Aleksandry Kani, która miała na celu pobudzenie kreatywności i zachęcenie do aktywności uczniów, w trakcie trwania zdalnego nauczania. Była to akcja "Poczytaj mi kolego". Uczniowie klasy IV, przesłali nam nagrania znanych bajek, wierszy, fragmentów swoich ulubionych książek. Nagrania te zostały odtworzone dzieciom w czasie zajęć przedszkolnych. Była to dobra motywacja ku temu, aby szybko podjąć się nauki czytania ;)

Bardzo dziękujemy uczniom klasy IV, za przesłane nagrania. Wszystkie bajki i wiersze bardzo nam się podobały.

Prezentujemy kilka ujęć "Dnia Przyjaciela", a dla zainteresowanych Rodziców zamieszczamy link do ciekawego artykułu "O przyjaźniach z przedszkola" autorstwa Anny Kałuby-Korczak.

https://www.wychowaniewprzedszkolu.com.pl/artykul/o-przyjazniach-z-przedszkola

Aby otworzyć galerię, kliknij TUTAJ



Przesyłamy pozdrowienia


wpis edytowano 2021-06-21, 21:31
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.